Monday, September 26, 2011

.::Dimana Dia dihatiku::.


assalamualaikum.......
da lame x tulis....
da bersarang labah2 dah blok nh...
alhamdulillah... mesti sumer da slamat sampai ke uni masing2...
ape khabar???
selepas beberapa bulan cuti??
otak maseh chat???
hati???
hehehe...
xpe2.... jwb dalam hati je ek...

ari ni ada belajar pasal mitosis dan meiosis..
mesti da taw kan???
tapi tadi bile prof Bradley terangkan balek metaphase...
tetibe teperasan...
kan chromosomes ditarik oleh kinetochore or spindle fibres kat metaphase plate tetibe teringat....

"kite sentiasa terdedah kepada 2 tarikan iaitu tarikan iman or syaitan/nafsu."
-muntalaq-

sedarkah anda situasi kite memang macam chromosome 2h....
untuk analogi nh memang x pe kalo cell 2 arise and becoming error cells like trisomy 21 dimana sume chromosomes pegi kat one pole....
dan one pole itu adalah satu2nye pole yg sepatutnye kite pegi....
iaitttuuuuu..........................

of course la pole iman..
gile ke ape nak amek pole syaitan...
tapi memang sgt terasa cuti nh...
hipokrit pown ade...
rasenye aku da masuk dalam golongan munafik kowt...
macam dalam surah albaqarah..

"Dan apabila mereka berjumpa dengan org yg beriman, mereka berkata, kami telah beriman. tetapi apabila mereka kembali kepada setan2 mereka, mereka berkata, sesungguhnya kami bersama kamu, kami hanya olok2 apabila bersama org beriman."
-2:14-

gile kan???
mase cuti memang x dinafikan im getting astrayed when im back home..
n now suddenly im starting back my old routine that b4 this i did when i was in MCB...
hhhmmmmmmmmmmmm............

but of course i will change it!!!!!!
how come i will let go of this opportunity to meet Him!!!!!
Allah!!!!!!!
wait 4 me!!!!!!!
im coming 2 ur embracement!!!!
please wait 4 me...
i know i have done wrong...
x dek lak tetibe aku buta or kaki aku patah or tetibe Allah da x bagi aku hirup oksigen yg memang free nh...

im so stupid!!!!!!
seriously....
it will not happen again...

teringat lak ade kak sofi share tazkirah daripada ustaz athif...

"berapa ramai manusia yg ade dalam dunia nh, tapi hanye beberapa je yg Allah pilih sebagai muslim...
berapa ramai muslim yg ade dalam dunia nh, tapi hanye beberapa je yg Allah pilih sebagai mukmin... berapa ramai mukmin yg ade dalam dunia nh, tapi hanya beberapa je yg Allah pilih sebagai daie.. dan berapa ramai daie yg ade dalam dunia nh, tapi hanya beberapa je yg Dia pilih untuk lepas masuk ke syurgaNya.."

kalo x sekarang, bile lagi??
kite dapat hitung kite da menyambut hari lahir ke berapa pada tahun nh..
tapi kite x dapat menghitung berapa lama lagi mase yg kite akan hidup....
itulah realitinye...

ibaratnye adalah kite adalah penumpang kapal yg tercicir ke laut..
pas2 tetibe ade org hulurkan pelampung...
sepatutnye kite sambut pelampung 2..
tapi alih2 kite berenang away from pelampung 2..
dan anehnya kite makin bergembira meronta-ronta kelemasan dalam air laut yg dalam 2...
berpaling kpd kebenaran or erti kata lain adalah..
balek kembali kepada kekasih kite yg sentiasa x pernah LUPA memutuskan nafas n memberi kite makan n membiarkan kidney berfungsi, jantung berdegup, hormonal change terregulate, mase makan x terchoke dgn adenye peristalsis movement, mata dapat melihat, telinga dapat mendengar, mulut maseh bole berkata-kata, jari bole menaip while surfing the web yg tah pape...

DIA X PERNAH LUPE!!!!!!!!!
percaye x???
kite je yg lupe kat Dye..
sebenarnye sape yg hamba sape nh???
betul ke yg KITE adelah hamba Dye???
mcm terbalik kowt..
sape lak yg tak pernah berhenti berkhidmat pd kite??
subhanallah...
istighfar byk2...
azza pown..
istighfar byk2...

try x ray hati...
cari Allah..
adekah Dye ade di segenap simple squamous epithelium cell kite??
adekah setiap cell kite telah berfungsi dibawah hakikat hamba kepada Nya??
adekah secondary oocytes yg bakal aku persenyawakan nanti sudah terendam dgn kalimat DYe?????
i dont think so......

sebenarnye aku memang x bersyukur..
entah dimana Dia di hatiku...
aku mahu Dia sentiasa di hatiku...
Ya Allah... izinkan aku menatahkan Engkau di hatiku..
aku tahu aku memang hamba yg hina..
aku tahu aku memang selalu futur n bwat maksiat padMu...
my Love...
pleaseee!!!!!!!

Kau bersihkan lah diriku..
Kau cucikan lah hatiku yg kotor ini...
biar perit..
aku akan terus berlari mendapatkanMu...

No comments:

Post a Comment